KATEŘINA

KNĚŽÍKOVÁ

Hrabě Ory a Prýgl i Schnittke na Pražském jaru v Operním panoramatu Heleny Havlíkové

(...) První premiéře dominovala Kateřina Kněžíková s technicky suverénně zvládnutým partem, vyrovnaným oblým sopránem a šarmem. Part hraběnky Adèle jí perfektně „sedí“. (...)

HELENA HAVLÍKOVÁ

lidovky.cz

31. 5. 2017

Operní komedie Hrabě Ory pod rukama choreografky a tanečnice prokoukla

(...) Pěvecké obsazení první premiéry bylo 26. 5. vynikající. Vévodila mu Kateřina Kněžíková v hlavní ženské roli Adély. Hlasově dozrává k plnosti témbru a skvěle si poradila s rossiniovskými koloraturami. Navíc s potěšením a naprosto přirozeně svou postavu hrála - do všech detailů typicky ženských hnutí mysli. (...)

PETR VEBER

mestohudby.cz

28. 5. 2017

Dvořák Requiem, BBC Symphony Chorus & Orchestra – Jiří Bělohlávek, Barbican

(...) Sympatická sopranistka Kateřina Kněžíková dostála těm nejvyšším výzvám – její zpěv byl lyrický, průzračný, avšak dostatečně průrazný. (...)

DAVID NICE

theartsdesk.com

14. 4. 2017

Dvořák Requiem : Jiří Bělohlávek, BBCSO Barbican

(...) Soprán Kateřiny Kněžíkové zněl krásně, byl jasný a v nižštím registru se rozvinul v bohatém, téměř mezzosopránovém lesku. (...)

Lassical Iconoclast

14. 4. 2017

 

BBC Symphony Chorus & Orchestra – Jiří Bělohlávek conducts Dvořák’s Requiem

(...) a vokální sólisté - Catherine Wyn-Rogers, která zastupovala Jennifer Johnston – byli všichni vynikající. Ač to může znít nespravedlivě, nemohu nezmínit planoucí (charakterově „italský“) výkon Richarda Samka a andělský zpěv Kateřiny Kněžíkové. Závěrečné Agnus Dei bylo hluboce dojemné: uklidňující, smiřující … a také nekonečné. (...)

COLIN ANDERSON

classicalsource.com

13. 4. 2017

 

Novoroční koncert ostravské filharmonie v divokém rytmu pijáckých a milostných písní Carminy Burany

(...) "Amor volat undique poprvé rozezněl dětský sbor, který v lyricky výrazném čísle nastoupil perfektně. V písni se střídá sbor se sólovým sopránem v podání Kateřiny Kněžíkové. Tato pěvkyně se v Ostravě objevuje poměrně často (naposledy v Dvořákově oratoriu Svatá Ludmila v rámci Svatováclavského hudebního festivalu) a není to vůbec náhoda. Sopranistka i výkonem na pátečním koncertu potvrdila nevšedně hluboké vnímání hudby, kterému dominovaly její dokonalé pěvecké fráze. Mezza di voce této půvabné sopranistky je nádherně měkké, vyrovnaný, sametově lahodný hlas jí funguje i v těch nejkrkolomnějších výškách. Carmina Kateřiny Kněžíkové byla něžná, senzitivní a emocemi protkaná." (...)

MILAN BÁTOR

OSTRAVAN.cz

14. 1. 2017

Mozartův Titus v Národním divadle moravskoslezském

(...) "Vitellie se ve čtvrteční premiéře zhostila Kateřina Kněžíková. Sopranistka upoutala virtuózní interpretací náročných koloratur, v nichž se její soprán rozezněl přesvědčivě v celé šíři hlasového rozsahu. Také herecky si roli mrchy, která se neštítí v honbě za trůnem použít všechny prostředky (zmanipuluje svého milence Sesta a ponouká ho k vraždě císaře), vychutnala Kněžíková s půvabnou živočišností a koketní lascivností." (...)

MILAN BÁTOR

OSTRAVAN.cz

7. 10. 2016

 

Dvořákova Svatá Ludmila s Kateřinou Kněžíkovou v Ostravě

(...) To už se ale u svého notového pultu postavila sopranistka Kateřina Kněžíková (v roli Ludmily) a zaskvěla se svým libým a velice příjemným hlasem, bezchybnou intonací, procítěnou interpretací a také výborným propojením s rukou dirigenta. (...)

DANIEL SKÁLA

Operaplus.cz

29. 9. 2016

Strhující závěr festivalu duchovní hudby: Ostravskou katedrálu ovládla Svatá Ludmila

(...) Velmi šťastný byl také výběr sólistů v čele s představitelkou titulní role – skvělou sopranistkou Kateřinou Kněžíkovou. Jasný a pohyblivý soprán Kněžíkové je znamenitě technicky i výrazově disponován, což se projevilo její přepečlivou intonací, působivými gradacemi a brilantním messa di voce. Její Ludmila byla srovnatelná s nejlepšími nahrávkami oratoria v nastudování legendární Evy Zikmundové a Livie Aghové. (...)

MILAN BÁTOR

OSTRAVAN.cz

29. 9. 2016

Svatá Ludmila na svatého Václava

(...) Na obě Ludmiliny árie v I. díle v podání Kateřiny Kněžíkové dlouho nezapomenu, jak byly expresivně podány, a to v deklamačně dokonalém balení. Jistě, ostravské publikum mlsalo plody předcházejících Vrabcových provedení a společného nastudování s brněnskými filharmoniky pro Gardinerův festival duchovní hudby Anima mundi v Pise. Přesto však dílo dokonale snoubilo Vrabcovu objektivní profesionalitu s kolektivní naléhavostí pražských sboristů a pozdně-barokní květnatou naléhavostí Kateřiny Kněžíkové a jejích kolegů. (...)

MARTIN JEMELKA,

casopisharmonie.cz

2. 10. 2016

Romeo a Julie: starý příběh v nových souvislostech

 

(...) Kateřina Kněžíková byla jako Julie bravurní,

s lehkostí vyzpívala všechny náročné árie, naplnila je velkým citem, její projev byl odlehčený a místy éterický (...). Byl to hlas opravdu mladé Julie, a to bylo velmi sympatické. (...)

Slavnou árii Je veux vivre dans ce rêve (Chci žít ve snu) zpívala s rozpustilostí a volností dívky, která je možná trochu zhýčkaná, zahrnutá přepychem, napůl ještě dítě. A pak, pod tíhou lásky a tajného sňatku, se stává ženou, zprvu vášnivou, pak trpící. Vše zahrála Kateřina Kněžíková výborně.

S Alešem Brisceinem tvořili vyrovnanou a pohlednou dvojici, jejich duety patřily mezi nejsilnější momenty představení.

 

SVATAVA BARANČICOVÁ

Operaplus.cz

24. 4.  2016

Don Giovanni s Adamem Plachetkou ve Znojmě

 

"Další výraznou a často se objevující postavou na scéně byla Donna Elvira, manželka Dona Giovanniho a současně i manželka Adama Plachetky, Kateřina Kněžíková (...) Jako hlavní projev a emoci postavy zvolila rozhořčení, rozzlobenost a dotčenost. Diváky tudíž trochu zmátla a navodila myšlenku, že ona je postava záporná (...) Toto pojetí můžeme hodnotit jen kladně, již z toho důvodu, že příběh nevyznívá zcela jasně a divák tak musí více vnímat a přemýšlet nad dějem. Pěvecký výkon byl po celou dobu vyrovnaný a hlas se v prostoru příjemně nesl."

Nikol Kotrnetzová

Operaplus.cz

16. 7. 2016

 

Mozartův Titus v Národním divadle moravskoslezském

(...) "Vitellie se ve čtvrteční premiéře zhostila Kateřina Kněžíková. Sopranistka upoutala virtuózní interpretací náročných koloratur, v nichž se její soprán rozezněl přesvědčivě v celé šíři hlasového rozsahu. Také herecky si roli mrchy, která se neštítí v honbě za trůnem použít všechny prostředky (zmanipuluje svého milence Sesta a ponouká ho k vraždě císaře), vychutnala Kněžíková s půvabnou živočišností a koketní lascivností." (...)

MILAN BÁTOR

OSTRAVAN.cz

7.10.2016

Dvořákova Svatá Ludmila s Kateřinou Kněžíkovou v Ostravě

 

(...) To už se ale u svého notového pultu postavila sopranistka Kateřina Kněžíková (v roli Ludmily) a zaskvěla se svým libým a velice příjemným hlasem, bezchybnou intonací, procítěnou interpretací a také výborným propojením s rukou dirigenta. (...)

DANIEL SKÁLA

Operaplus.cz

29.9.2016

Strhující závěr festivalu duchovní hudby: Ostravskou katedrálu ovládla Svatá Ludmila

(...) Velmi šťastný byl také výběr sólistů v čele s představitelkou titulní role – skvělou sopranistkou Kateřinou Kněžíkovou. Jasný a pohyblivý soprán Kněžíkové je znamenitě technicky i výrazově disponován, což se projevilo její přepečlivou intonací, působivými gradacemi a brilantním messa di voce. Její Ludmila byla srovnatelná s nejlepšími nahrávkami oratoria v nastudování legendární Evy Zikmundové a Livie Aghové. (...)

MILAN BÁTOR

OSTRAVAN.cz

29.9.2016

Svatá Ludmila na svatého Václava

(...) Na obě Ludmiliny árie v I. díle v podání Kateřiny Kněžíkové dlouho nezapomenu, jak byly expresivně podány, a to v deklamačně dokonalém balení. Jistě, ostravské publikum mlsalo plody předcházejících Vrabcových provedení a společného nastudování s brněnskými filharmoniky pro Gardinerův festival duchovní hudby Anima mundi v Pise. Přesto však dílo dokonale snoubilo Vrabcovu objektivní profesionalitu s kolektivní naléhavostí pražských sboristů a pozdně-barokní květnatou naléhavostí Kateřiny Kněžíkové a jejích kolegů. (...)

MARTIN JEMELKA,

casopisharmonie.cz

2.10.2016

Romeo a Julie: starý příběh v nových souvislostech

 

(...) Kateřina Kněžíková byla jako Julie bravurní,

s lehkostí vyzpívala všechny náročné árie, naplnila je velkým citem, její projev byl odlehčený a místy éterický (...). Byl to hlas opravdu mladé Julie, a to bylo velmi sympatické. (...)

Slavnou árii Je veux vivre dans ce rêve (Chci žít ve snu) zpívala s rozpustilostí a volností dívky, která je možná trochu zhýčkaná, zahrnutá přepychem, napůl ještě dítě. A pak, pod tíhou lásky a tajného sňatku, se stává ženou, zprvu vášnivou, pak trpící. Vše zahrála Kateřina Kněžíková výborně.

S Alešem Brisceinem tvořili vyrovnanou a pohlednou dvojici, jejich duety patřily mezi nejsilnější momenty představení.

 

Svatava Barančicová

Operaplus.cz

24. dubna 2016

Don Giovanni s Adamem Plachetkou ve Znojmě

 

"Další výraznou a často se objevující postavou na scéně byla Donna Elvira, manželka Dona Giovanniho a současně i manželka Adama Plachetky, Kateřina Kněžíková (...) Jako hlavní projev a emoci postavy zvolila rozhořčení, rozzlobenost a dotčenost. Diváky tudíž trochu zmátla a navodila myšlenku, že ona je postava záporná (...) Toto pojetí můžeme hodnotit jen kladně, již z toho důvodu, že příběh nevyznívá zcela jasně a divák tak musí více vnímat a přemýšlet nad dějem. Pěvecký výkon byl po celou dobu vyrovnaný a hlas se v prostoru příjemně nesl."

Nikol Kotrnetzová

Operaplus.cz

16. července 2016

 

Snímání z kříže a návrat Františka Xavera Richtera k životu

"Kateřina Kněžíková jako Magdaléna byla přesvědčivá a vládla plným a barvitým hlasem, tolik potřebným pro tuto roli."

Lukáš Pavlica

Harmonie.cz

22. březen 2016

Vánoční album Štefana Margity X MAS

X MAS obsahuje do sváteční nálady naladěných dvanáct písní, mezi kterými jsou i pečlivě zvolené duety s basbarytonistou Adamem Plachetkou a sopranistkou Kateřinou Kněžíkovou.

Supraphon

Vydáno 23. září 2016

ARCHÍV

© 2013 by Matous Havranek